Flydende solskinssnack

IMG_2493

POWERSMOOTHIE

(2 stk)

6 små rødbeder

1 bundt selleri

3 gulerødder

1 citron (med skræl og det hele)

1 cm ingefær

1 spsk Kæmpenatlysolie

2 scoop proteinpulver

2 stængler mynte

Du kan nu vælge, om du vil juice eller blende grøntsagerne. Jeg blender altid mest muligt for at få fibrene med, så det eneste, jeg juicer her, er ingefær, citron og selleri. Selleri bliver lidt trævlet, når man blender det, og når man juicer citronen, kan man også få skrællen med, som der også er masser af krudt i.

Hæld juicen i blenderen, tilsæt rødbeder, gulerødder, olie, mynte og proteinpulver – og kør! Jeg smed også en håndfuld isterninger i for at gøre den ekstra kold og frisk. Og vupti har du denne, smukke, røde sag.

Faktisk er der så megen næring i, at den godt kan gøre det ud for en let frokost i samspil med en håndfuld mandler.

Og tag den så med ud i solen og sug noget D-vitamin til dig. Meteorologerne siger, at det bliver ugens sidste dag med godt vejr, så jeg har tænkt mig at skære en luns af min arbejdsdag og nyde den. Carpe Diem!

Bonusinfo: Du kan sagtens både juice og blende skrællen med – når bare du bruger økologiske produkter 🙂

This entry was posted in Uncategorized and tagged , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

