Lyn-træning på hoteller (og andre steder, hvor det haster)

Tilbage fra tre intense dage i Chicago. Tæt program og masser af fantastisk mad (mere om det senere).

Chicago

Nå, men jeg lovede jo, at vi også skulle snakke lidt om træning.

Jeg havde kun 3 1/2 døgn i byen, så træning skulle foregå så hurtigt og effektivt som muligt, så jeg kunne få mest muligt ud af tiden.

Ideelt set skulle man jo have et par kettlebells og en vægtstang, men den slags er lidt bøvlet at have med i kufferten. Og så må man klare sig med det næstbedste. Og ligesom der findes superfoods, findes der også super-øvelser.

Så et enkelt, hurtigt og effektivt program uden udstyr kan se sådan ud:

4×10 Push ups (klassiske armbøjninger)

4×10 V-crunches (se dem demonstreret her: http://www.youtube.com/watch?v=MzV6G47VL10 – bøj benene, hvis det er for hårdt. Det må ikke gøre ondt i lænden)

4×20 Jump Squats (godt alternativ til squats med vægt: http://www.youtube.com/watch?v=CVaEhXotL7M)

4×10 Rygløft (http://www.youtube.com/watch?v=cS-8TqvXX80)

4×10 Triceps Dips fra sengen (http://www.youtube.com/watch?v=0326dy_-CzM)

2x 1 minut planke (http://www.youtube.com/watch?v=pSHjTRCQxIw)

Og woop-woop – så er du klar!

De næste dage få du en ny version af glutenfri pizza, laber cole slaw og amerikanertips til den ultimative bøf. Stay tuned!

Advertisements
This entry was posted in Move and tagged , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s